Tuesday, December 7, 2010

sUkA sUkI dApAt mAkI..

assalamualaikum.. :)
bertemu lg kte dalam ruangan ni...
hmm...
harini,jujrla...
aku mmg bosan sgat xtwu nak buat ape...
nak kluar dwet xde,ilekk! ZERO!
so,da xde krje sgat update ler blog ni lagi walaupun baru smlam update kn...
HAHA! ;D
owke...
ape ek aku nak share dgan korg harini?...
hmm....
ok lah....
jom kte cter sal $$$$ nak?.. :D
ahhaa~
sti ramai yg perlukan dwet kn?
ni aku bukan nak jual minyak la suruh korg msuk join pape...
ni aku nak share fact dgan korg....
haa,balik smula...
mesti korg perlukan sangat duit kan?...
yela,nak beli tu,nak beli ni,mcm2 bnde korg nak beli...
klau boleh,slagi ade barang dlam dunia ni,smua korg nak punya...
semuaaaaaaaa korg nak kn?
heheheheh,bagus....
keinginan tu ade,mmg da bagus......
tapi......
tapi tapi tapi.....
hmmmm......
cuba korg tgok balik,nilai balik.....
mane dtgnye duit2 tu smua?...
kte nak demand2 sgat,kite perlukan duet,perlukan duet...
ape usaha kita?
mne sbnarnye duet tu dtg...kalau bukan DARI MAK DEBGAN BAPAK KITA!
ada...?
pikir2 balik ada?
kite ni bekerja ke nak duet2 bagai?....
haa..?
ape hak kite sekalipun nak pgg duet?
nak adeeee je dwet dlam poket?...
haa...?
HOHO~
sbnarnye,korg prasan x?....
kite2 yg senang lenang duduk rumah ni,xde buat ape,alih2 je nak dwet,korg rse patut ke?.. :O
rleks,jap fikir....
mane duit tu stg sbnarnye.....
kalau bukan hasil drpda mak abah kite yg penat lelah bekerja siang malam,bertungkus lumus dah tua2 bkerja buat tu buat ni...siang dan malam xhenti2.
kan? kan?
betul x..?
tp kite?...
"mak,duit mak...." "bah,duit bah...."
mak tu tanye...
"nak buat ape duit?..."
korg jawab....
"alaa~ mak ni~ ade laa~ ade xde??"
wahhhh????!
angot plak...??
da la memintak,nak kerah2 suruh kasi pulak!?
banyak cantik muka kau?
sape kau..?
ko ade share ke...?
pikirla balik....
kalau mak ko kasi pn duit tu...
ape bnde je yg ko buat dgan duit tu?....
paling2 tidak....
tu ler ko beli topup,ROKOK,lepak ngan kawan2,hapah satu hasil pn xde k bg balik kt mak kau... bapak kau...
ape sumbangan ko kt keluarga?
menghabiskan duit mak bapak je keje ko?.....
dah le menghabiskan duit mak bapak,menysahkan diorang pulak tu....
keluar lambat2 malam,balik esok pagi.....
tidur bersepah2 kt mane2....
ko ingat mak bapak ko tu xrisau ke?
ntah ko ni terlibat ngan dadah ke,hape ke...
selamat ke tak anak aku kt luar sane tu?..
ko ikot SEDAP KOOOOOO jek merambu tah ke mne2....
xde la lgsung cita2 ko nak senagkan mak bapak....
suruh kerja,xnak,MALAS....
duit nak?!
HOHOHO~
sebenarnya kita ni anak2 melayu da naik LEMAK korg sedar x...
ape nak dapat~ jek...
langsung xboleh nak berdikari....
semua nak bersuap...
lepas tu nak jadi tuan....
marah2 pulak tu kalau ade kekurangan ke,ape ke,pandai pulak nak complain2~
usaha da la xde,complain pulak tuu??
alamak.....!
huhuhuhu~
MELAYU OH MELAYU...
sedarla kulit aku,bangsa aku....
tanye balik ape yg menghalang kite dari terus jadi proaktif and produktif?
hmm?..
kite TIDOOOOOOOOO je la manjang...
TDO TIDO TIDO!
duit tau2 ade...
wey,biawak tu pn pandai merangkak slow2 la cari makanan korg tau x?...
aku bukan nak cakap sape2 laa...
aku pn same je sbnarnye....
aku pn xtau ape yg BENAKK sgat diri kite ni...
aku mmg percayalah,paling tidak ape yg aku cakap ni mesti ade terpalit sket2 kt muka korg....
kan?
huhu...
wah!
badan ni penaaaaattttt~ jek smate....
penat ke hape aku pn xtau la...
nak kate bekerja,tak gak,,,
tido,online,keluar,duit habis,rokok....
tu je la...
ROSAKKKKKKKKKK!!!!
heysh....
aku bercakap ni pn sbhagian dari aku jugak.....
aku pn xlari dari bnde ni semua.....
kite bukan nak banding la eh....
kite tgok anak cina....
minx maaf cakap la....
diorg jahat2 diorg pn,semuanya buat hal sndiri...
paling tidak pn jahat diorg main DOTA je kt cc....
ptg bersukan.....main basketball....
kite??
silap2 kol 5 PETANG kang baru nak celik mata.....
bangun2,terus cari dapur,tgok ade makanan ke tak..
wah,lapar~
tau lapar...
beb....
kite fikirla balik eh...
kalau la xde umur mak bapak kite....
ke mane kite?....
ape sumber duit kte nak dpat...?
nak mmencuri? nak menipu duit org..?
smpai ble?
sekali due,ko dpat la...
dah lame2,ko yg melongkop dlam jel...
huhu...
bangkit la anak melayu,kamon la...
jom3!!!!
gerak2....
jangan asyik nak baring~ jek ngadap laptop....
nampak cm dah maju sangat 24 jam duduk dpan laptop....
org kata dah betul le manusia zaman kini,asyik mengadap teknologi je,dunia di hujung jari..
tapi hapah pon xde....
buat melongkop lagi ade....
dah3,jom2!
malam ni korg gi ler keluar2kan sikit peluh tu,gi main futsal ke,ape ke....
keluarkan sikit peluh tu....
aku rase kalau MALAS tu betul2 la satu penyakit kronik,aku rse tah tinggal brape kerat je la org melayu dlam dunia ni....
abes PUPUS agaknye....
dah,jom!
bersukan ke,tolong mak kemas rumah ke,ape ke,jom3!!!!
JOMMM~!!

No comments:

Post a Comment